Lunch-debat "Mobiliteit en handel in het licht van de technische vooruitgang"

Het debat kadert in het initiatief "A World of Cities" georganiseerd in samenwerking tussen de Universitaire Stichting en de Stichting voor Stedelijk Leefmilieu Pierre Laconte. Dit debat ging door op 11 maart 2016 en werd ngeleid door Bart Wallays, directeur bij UNIZO, en door Georges Wanet, Prof. Solvay Brussels School (in het Nederlands en het Frans). Klik op de naam van de spreker om de presentatie te downloaden.

De vermenigvuldiging van het aantal grote commerciële ruimten in de stadsrand die vooral gericht zijn op de auto (bijv. Uplace), zal een steeds grotere impact hebben zowel op de steden als op het platteland. In contrast hiermee staan nieuwe commerciële diensten die worden ontwikkeld in het licht van de technische vooruitgang, met name op het vlak van distributie, levering en betaling van aankopen. Georges Wanet sprak over de evoluties van de mobiliteit die voorzien kunnen worden. Bart Wallays besprak de middelen om de leefbaarheid van de steden te handhaven in het licht van de opkomst van grote ruimten in de stadsrand.