Club Activiteiten

De Universitaire Stichting biedt elk jaar een ruim aanbod van kwaliteitsvolle activiteiten aan de Club-leden aan.
Voor meer informatie klik op de foto of de titel.

- (dinsdag, 19 maart, 2024 - 20:00)

De Universitaire Stichting wenst hulde te brengen aan de heer Damien Wigny, lid van de Club van de Universitaire Stichting, die van bij het opstarten van de activiteiten van de Universitaire Stichting, actief deelnam aan culturele reizen (zoals Transsylvanië, Armenië en Georgië, Sils-Maria, …) en zelf culturele reizen gidste voor de leden (Toscane, Sicilië, Les Villas Palladiennes, Luxemburg, Trier, Metz, Nancy, …).

Hij was actief betrokken bij de organisatie van het jaarlijkse Galaconcert voor MS, waar hij ook zal gehuldigd worden op 19 maart 2024 om 20 uur in BOZAR.

De Universitaire Stichting nam een optie op plaatsen in 1e (corbeille) en 2e cat. (parterre zetels middenbeuk). Nadien wordt een glas aangeboden.

Inschrijven en betalen via de Universitaire Stichting vóór 29 februari 2024 via het formulier.

Voor uitnodigingskaart en programma, klik onderstaand bestand.

- (zaterdag, 9 september, 2023 - 20:00 tot zondag, 16 juni, 2024 - 19:00)

Het Paleis voor Schone Kunsten nodigt in 2023-2024 opnieuw een aantal grote orkesten en befaamde musici-solisten uit, binnen een gevarieerd programma. Met de Universitaire Stichting naar een selectie van 20 hoogstaande, meestal internationale concerten geeft u recht op een gunstige ledenprijs met belangrijke reductie (in abonnement of losse concerten). Zitplaatsen zijn voornamelijk op het 1e frontbalkon. Voor bepaalde concerten hanteert BOZAR echter een ander zaalplan met minder goede plaatsen in cat. 2, vandaar onze keuze voor 1e cat. met dezelfde 20% korting.
Om zeker te zijn van goede plaatsen, hebben wij reeds een optie genomen op een aantal plaatsen. Zodra de inschrijving afgesloten is, worden de niet-verkochte tickets teruggegeven.

Door deze link te klikken verkrijgt u het programma van de door ons geselecteerde concerten.
Inschrijvingsformulier.

Betalen op rek. BE21 2100 7148 4103 (BNP PARIBAS-FORTIS) . Enkel de betaling geldt als inschrijving. De eerst betaalde plaatsen hebben voorrang!

Info: Hilde GARMYN (02/545 04 07) - fu.us@universityfoundation.be

- (zaterdag, 2 september, 2023 - 17:00 tot dinsdag, 12 september, 2023 - 03:45)

De Universitaire Stichting organiseerde voor haar leden een culturele reis in Armenië en Georgië, van zaterdag 2 september tot dinsdag 12 september 2023. Deze reis werd geleid door Prof. Bernard Coulie, recteur honoraire van UCLouvain.

De reis ging door in het Frans, en dus wordt de verdere informatie in het Frans gegeven.

Voor informatie en programma klik de links hieronder.

Bernard Coulie est né à Bruxelles en 1959. Il est docteur en philologie et histoire orientales de l'Université catholique de Louvain (1985). Professeur ordinaire à l'UCLouvain, il y enseigne les études byzantines, arméniennes et géorgiennes, ainsi que la culture et l'identité européennes. Il est l'auteur de plus de 400 publications. Il a été recteur de l'UCLouvain de 2004 à 2009. Depuis une douzaine d'années, il guide régulièrement des voyages en Arménie, en Géorgie, ou encore à Istanbul. Info : www.bernardcoulie.com.