Cultureel bezoek aan Brugge

vrijdag, 26 april, 2024 - 09:00
Afspraak:
vrijdag 26 april 2024 om 9 u. Stationsplein, Brugge

Op 26 april 2024 brengen we, onder de leiding van Prof. Joost van der Auwera (UGent en Afdelingshoofd op rust "Oude Beeldhouw- en Tekenkunst", Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België, lid van onze Club) een bezoek aan Brugge, geen gewoon toeristisch bezoek, maar een exclusief bezoek voor de cultuurliefhebber.

Prijs   98 € voor leden en partner, 108 € voor niet-leden.   Inschrijvingsformulier.

Afspraak om 9u. op het Stationsplein (kant stad – kant "Het Zand") aan de “kiss and ride zone” aan de autoweg

Wandelend, vanaf het station naar de betrokken wijk, geeft Prof. Joost van der Auwera uitleg over de hoogtepunten.

Programma:

-          de Sint-Sebastiaansgilde: een exclusief bezoek met gidsen (Nl/Fr) (10u-11u). Bij de Sint-Sebastiaansgilde krijgen we koffie.

-          de Jerusalemkerk- Adornem-domein  (in de privé-handen van de familie de Limburg-Stirum) (ca. 11.15-12.15u) – geleid bezoek.

-          lunch in restaurant “De Verloren Hoek”.

-          het Groot Seminarie, grondig bezoek met de Rector, 14u30 tot ca 16.15u., rondgang met exclusieve toegang tot de manuscripten van de Ter Duinenabdij.

-          de Sint-Annakerk (ook de barokke salonkerk genoemd) 16:30u-17u.

Daarna te voet terug naar het station via een andere interessante weg.

De deelnemers moeten meer dan een een uur wandelen. Goede stapschoenen.

Einde rond 18 u.

Inschrijven en betalen vóór:
19 april