Academische activiteiten van de Universitaire Stichting

Concrete informatie over onderstaande activiteiten (programma, prijzen, inschrijvingsmodaliteiten), indien reeds beschikbaar, wordt verkregen door te klikken op de datum van de activiteit of op de aangegeven link.

Kalender van de activiteiten:

Dinsdag 19 april 2022 om 17 u Causerie (N/F) met Prof. Pierre Schoentjes (UGent) over zijn recent boek 'Nos regards se sont croisés", met inleiding en commentaar door Prof.Michel Flamée (VUB). Wordt verplaatst naar een latere datum.

Dinsdag 14 juni 2022 om 10 u : "In de coulissen van het museum…De moord op Marat. Een nieuwe kijk op het  meesterwerk van Jacques-Louis David (1748-1825)" in het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten. Bezoek (N) aan de focustentoonstelling en aan het laboratorium voor materiaal-technisch onderzoek van kunstwerken met Prof. dr. David Strivay &  dr. Catherine Defeyt,  Centre Européen d’Archéometrie, ULiège (F), met inleiding en begeleiding van het bezoek door Dr. Francisca Vandepitte, Conservator moderne kunst KMSKB (N), gevolgd door lunch in de Universitaire Stichting.

Donderdag 23 juni 2022 om 17 u. Debat (N/F) met Prof. Bram De Rock (KULeuven - ULB), in dialoog met Prof. Philippe Van Parijs (UCLouvain), over "Economie en gelukkig zijn".

Donderdag 1 juni 2022: Ethisch Forum met als titel "Is politics part of the of the universities'job?". Meer informatie.

Voor informatie over voorbije activiteiten zie de rubriek Club, voorbije activiteiten. De presentaties kunnen, indien beschikbaar, daar gedownload worden.