Academische activiteiten van de Universitaire Stichting

Concrete informatie over onderstaande activiteiten (programma, prijzen, inschrijvingsmodaliteiten), indien reeds beschikbaar, wordt verkregen door te klikken op de datum van de activiteit of op de aangegeven link.

Kalender van de activiteiten:

Dinsdag 7 september 2021 om 12.30 u.: Lunch-debat "Wat heet dan gelukkig zijn? Een economisch perspectief" met Prof. Bram De Rock (KULeuven - ULB), ingericht door de "Société Royale d'Economie Politique de Belgique" in samenwerking met de Universitaire Stichting.  OPGELET: deze activiteit wordt verplaatst naar een latere datum.

Woensdag 13 oktober 2021 om 18 u.: Causerie "Friedrich Nietzsche, une pathobiographie basée sur une revue systématique de la littérature" met als spreker Prof. J. P.Sculier (F) en  M. Flamée (N en F) , gevolgd door receptie.

Donderdag 28 oktober 2021 om 12u15Lunch-debat met prof. Sven BISCOP UGent en Egmontinstituut, over zijn boek “Hoe de grootmachten de koers van de wereldpolitiek bepalen.” (N) – Commentaar door de heer Mario Van Essche, voorzitter van het Humanistisch Verbond (N – F).

Woensdag 10 november 2021 om 18u: Prof. Philippe Van Parijs (UCLouvain) in dialoog met Prof. Rik COOLSAET (UGent) naar aanleiding van diens boek “Vergeet dat onze tijd complexer is dan alles wat ooit vooraf ging.” (N-F), gevolgd door receptie.

Woensdag 24 november of donderdag 25 november 2021 om 18u (tbc): Prof. Els Witte met andere historici over "Belgische republikeinen. Radicalen tussen twee revoluties, 1830-1850" (N-F), gevolgd door receptie. Meer info volgt.

Maandag 29 november om 18u (tbc): Causerie met schrijver Marc Roche over Elizabeth II "Elle ne voulait pas être reine" (F), gevolgd door receptie. Meer info volgt.

Voor informatie over voorbije activiteiten zie de rubriek Club, voorbije activiteiten. De presentaties kunnen, indien beschikbaar, daar gedownload worden.