Academische activiteiten van de Universitaire Stichting

Concrete informatie over onderstaande activiteiten (programma, prijzen, inschrijvingsmodaliteiten), indien reeds beschikbaar, wordt verkregen door te klikken op de datum van de activiteit of op de aangegeven link.

Kalender van de activiteiten:

Donderdag 24 februari 2022 om 17 u. : Causerie "Georges Lemaitre en de Big Bang" met Jan Govaerts (UCLouvain) en Jef Ongena (KMS)

Dinsdag 8 maart 2022 om 17 u : Lezing over "Mithra, Franz Cumont et le regard sur l'Orient / Mithras, Franz Cumont en de blik op de Oriënt" met prof. Danny Praet (UGent) en "Le Mystère Mithra. Plongée au cœur d’un culte romain." met de heer Richard Veymiers, Directeur du Domaine et Musée royal de Mariemont. Gevolgd door een receptie. Meer info volgt.

Dinsdag 15 maart 2022 om 18 u.: Causerie over het boek From the Basement to the Dome. How MIT’s Unique Culture Created a Thriving Entrepreneurial Community met Jean-Jacques Degroof, in dialoog met  Sophie Manigart.

Woensdag 23 maart 2022 om 18 u: Speakers' Corner :"What the past tells us about the future: UK-EU relations", met Sir Stephen Wall, Dr Martin Westlake en Mr Charles Grant. Moderator : Mr Jim Cloos. (in samenwerking met TEPSA), gevolgd door een hapje en een drankje.

Voor informatie over voorbije activiteiten zie de rubriek Club, voorbije activiteiten. De presentaties kunnen, indien beschikbaar, daar gedownload worden.