Nieuwjaarsreceptie 2018

De leden van de Club van de Universitaire Stichting en hun partner werden uitgenodigd op de Nieuwjaarsreceptie op donderdag 25 januari 2018 om 17.30 u

De Universitaire Stichting zal in 2020 haar 100e verjaardag  vieren. Daarom willen we, in de aanloop naar deze verjaardag, in onze activiteiten herinneren aan  de geschiedenis van de Universitaire Stichting. We beginnen met het "Baeck-jaar" in 2018, ter ere van onze vorige Afgevaardigde Bestuurder Prof. Louis Baeck. In de loop van 2018 worden enkele activiteiten georganiseerd die herinneren aan de belangstellingssfeer van prof. Baeck onder het motto "Met Prof. Baeck op reis in het werelddorp".

Als aanzet werd tijdens de nieuwjaarsreceptie een korte dialoog gehouden over "Money, money, money... (naar een welgekend lied van ABBA) in de loop der eeuwen". Deze dialoog werd ingeleid en gemodereerd door Minister van Staat prof. Mark Eyskens (KU Leuven). Kwamen aan het woord:
Prof. Jacqueline Leclercq-Marx (ULB) over "Monnaie et fausse-monnaie dans l’art roman",
Prof. Michel Flamée (VUB) over "Bitcoin of bittere coin".