Exclusief huisconcert met Stéphanie Huang

Recital met mevrouw Stéphanie Huang, laureate van de Koningin Elisabethwedstrijd voor cello 2022, gevolgd door een  uitgebreide receptie, in aanwezigheid van de celliste.
In samenwerking met dr. Erik Loosen, voorzitter van de Vereniging van Vlaamse academici, afdeling Brussel en lid van de Club US, en van de Koningin Elisabethwedstrijd.

Op het programma staan: de 4e suite van Bach en de suite voor cello van Gaspar Cassado.

De celliste Stéphanie HUANG

Stéphanie Huang werd in 2021 uitverkoren tot een van de revelaties van de Franse talentenjacht ADAMI Classique. Ze begon op zeer jonge leeftijd cello te spelen bij haar moeder. Op 12-jarige leeftijd maakte ze haar debuut in het Koninklijk Munttheater in Brussel met Tsjaikovski’s Variaties op een Rococothema voor cello en orkest. Ze studeerde aan het Koninklijk Conservatorium in Brussel bij Jeroen Reuling en aan het Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse in Parijs bij Marc Coppey en Emmanuelle Bertrand. Ze is een laureate van het Dexia Concours, de Suggia International Cello Competition in Porto en de muziekwedstrijd van de Società Umanitaria in Milaan, evenals van de SPES, Meyer en Kriegelstein stichtingen. Ze werd ook geselecteerd voor de Académie musicale Philippe Jaroussky, de Seiji Ozawa International Academy en de Académie musicale de Villecroze. Ze werd onlangs bekroond met de Bourse d’Excellence Patrick Petit. Sinds september 2020 is ze artist-in-residence aan de Muziekkapel Koningin Elisabeth in Waterloo, waar ze bij Gary Hoffman studeert.