Hoe belangrijk is cultureel erfgoed voor onze steden en landschappen?

Lunch-debat "Hoe belangrijk is cultureel erfgoed voor onze steden en landschappen?" door Sneska Quaedvlieg-Mihailovic, Secretaris-Generaal van Europa Nostra, "The Voice of European Heritage".
Sneska Quaedvlieg-Mihailovic is de drijvende kracht voor een erkenning van het cultureel erfgoed door de Europese instellingen en de lidstaten. Onder meer door volgende initiatieven: de aanduiding van 2018 als het "European year of cultural heritage" (ingehuldigd in Milaan in aanwezigheid van 800 gasten), de organisatie van jaarlijkse Europese prijzen voor erfgoed in vier categorieën, de groepering van NGO’s met belangstelling voor erfgoed, de campagne voor het behoud van bedreigde monumenten, ook in België.
Sneska Quaedvlieg-Mihailovic is van Servische afkomst en spreekt meerdere talen, waaronder ook het Nederlands, taal gekozen voor haar inleiding.

Presentatie.http://www.universitairestichting.be/sites/default/files/ppp_sneska_brussels_06032018_final.pdf