Nieuwe reeks lunch-debatten: "A World of Cities"

In de lente 2015 werd door de Universitaire Stichting samen met de Foundation for the Urban Environment Pierre Laconte, een eerste cyclus van internationale lunch-debatten georganiseerd over het thema “A World of Cities”, bestemd voor de leden van de Universitaire Stichting en een breder publiek (bevriende kringen en verenigingen, faculteiten en personen uit de economische, sociale en culturele wereld).

Een nieuwe reeks lunch-debatten in dit kader wordt georganiseerd in het eerste semester van 2018. Volgende debatten worden gepland:

• maandag 26 februari 2018  om 12.30 u.   "Is een coördinatie realiseerbaar tussen ruimtelijke ordening, verkeer en milieu in het Hoofdstedelijk Gewest Brussel en in de centrale metropool van België?" met B. Périlleux en A. Monneaux.
  • dinsdag 6 maart 2018 om 12.30 u. "Hoe belangrijk is cultureel erfgoed voor onze steden en landschappen?" met Sneska Quaedvlieg-Mihailovic.
  • maandag 23 april 2018 om 12.30 u. "Geopolitiek van de nieuwe energiebronnen" met S. Furfari.
  • donderdag 17 mei 2018 om 12.30 u. "Art-Nouveau en Art-Deco in België: van vergetelheid tot heropleving" met W. Adriaenssens.

Voor meer informatie en inschrijvingsformulier: klik op de datum van de betreffende activiteit, evenals voor de presentaties en een verslag, indien beschikbaar, als de activiteit voorbij is.

Deelnameprijs: 33 € voor leden van de Universitaire Stichting en partner, en 38 € voor niet-leden.