Club Activiteiten

De Universitaire Stichting biedt elk jaar een ruim aanbod van kwaliteitsvolle activiteiten aan de Club-leden aan.
Voor meer informatie klik op de foto of de titel.

- (zaterdag, 19 september, 2020 - 10:00 tot zondag, 20 september, 2020 - 18:00)

Zoals reeds bij een vorige editie neemt de Universitaire Stichting ook dit jaar deel aan de “Open Monumentendagen” van het Brussels Hoofdstekelijk Gewest die doorgaan op 19 en 20 september 2020 en als thema “Kleur” hebben. Ze bieden de mogelijkheid om bepaalde interieurs te (her)ontdekken door technieken te benadrukken die kleur tot stand brengen (mozaïeken, fresco’s, brandglasramen, marmer, ...). Bezoekers zullen de gebouwen van onze Stichting kunnen bezoeken. Iedereen is vanwege de Universitaire Stichting van harte uitgenodigd.  Het programma zal te gelegener tijd gepubliceerd worden op de website van de Open Monumentendagen.

- (zaterdag, 3 oktober, 2020 - 20:00 tot vrijdag, 4 juni, 2021 - 20:00)
Het Paleis voor Schone Kunsten nodigt in 2020-2021 opnieuw een aantal grote orkesten en befaamde musici-solisten uit, binnen een gevarieerd programma.
We kunnen u alvast meedelen dat een reeks concerten geprogrammeerd staan, maar gezien de omstandigheden kan BOZAR nog niet met 100 % zekerheid zeggen of ze effectief zullen doorgaan.  Bovendien is het ook nog afwachten – als de concerten doorgaan –  hoeveel publiek ze mogen verwelkomen, hoe het verloop van de concerten zal zijn en hoe het zaalplan er zal uitzien. Vermoedelijk wordt de programmatie maar met mondjesmaat vrijgegeven. Op die manier kunnen we vlotter inspelen op de stand van zaken van de pandemie, uit bezorgdheid voor onze leden en om alle evenementen op een zo’n veilige manier mogelijk te laten doorgaan.
Met de Universitaire Stichting naar een selectie van twintig hoogstaande concerten geeft u recht op een interessante reductie in abonnement of op de losse concerten. We geven u nu al de voorlopige details door in bijgaand document zodat u er nota kan van nemen in uw agenda.  Zodra we meer weten, zullen we de informatie online zetten en u uitnodigen om in te schrijven.
 - (donderdag, 3 december, 2020 - 14:00)
Dit jaar zal in het Ethisch Forum een gedachtenwisseling gehouden worden over examens in het hoger onderwijs, met de uitdagende titel

Fair exams in a mass university: can technology get us out of trouble?

Het Ethisch Forum 2020 gaat door op donderdag 3 december 2020 van 14 tot 18 u. in de Universitaire Stichting.
Voor een uitgebreide beschrijving van het onderwerp en het programma wordt verwezen naar de website  van EF 2020.